יום שני, 17 באוקטובר 2016

טילוס!

אי קטן, 700 תושבים, מעגן, צנוע אך יש בו mooring  (כלומר לא צריך לזרוק עוגן, נקשרים לחבל שממתין לנו).

הגענו אט, עם רוח מתונה שהשיטה אותנו בניחותא מקוס עד לכאן בשלווה שהזכירה את השיר – "דוגית שטה, מפרשיה שניים ומלחיה נרדמו כולם"...
יום של שלווה בים.
אני לא יודע מה עשו לפני עידן האינטרנט, אבל לשמחתנו מצאנו משהו מעניין באי – פילים גמדיים. מסתבר שלפני מספר קטן של עשרות אלפי שנים, האי היה מחובר ליבשה, ופילים אסייתיים נדדו אליו ומצאו את עצמם מנותקים מהיבשה. עברו מספר שנים והם התאימו את עצמם לגודל הסביבה, כך שפיל בוגר היה בערך בגודל של חמור...
שוב גוגל המופלאה סייעה לנו לגלות שיש אוטובוס שחוצה את האי ב-08:30 והתארגנו להשכמה בהתאם.
נהג האוטובוס כבר חיכה לנו ובצרוף נוסע בודד התחלנו במסע לצידו השני של האי. אחרי כ-10 דקות הנהג, שבינתיים גם עשה מספר שליחויות כמו העברת מעטפות חשודות, עצר לנו ליד המוזאון של האי.

כששאלנו לגבי מיקום המוזאון, התנדב הנוסע הנוסף באוטובוס להראות לנו, ויצאנו במסע מפרך של 7 מדרגות למרפסת מעל נקודת העצירה. וכאן התחיל הבחור לקרוא ולשרוק לאחראי על המוזאון. כשסוף סוף הוא הועיל להוציא את הראש מהחלון, וראה את קבוצת המכובדים שממתינה לפתיחתו, הגיע חיש קל ופתח לכבודנו את המוזאון...
מוזאון!!!
חדר של 3X6 אבל מרשים. שרידי שלד הפילה האם ולידה שריד הגור בגודל של כלבלב.

זאת, חוץ מ-3 גולגולת שאמורות להיות של ימאים עתיקים.
כאמור מעניין.
בצהריים הפלגנו לסימי שנית מתוך כוונה לבצע שם את היציאה מאירופה ולהתחיל בהפלגה חזרה לארץ, דרך מספר איים נוסף. וכנראה קפריסין בניהם והפעם, לאצ'י (בהמלצתו של אמיר קרן)...

כיוון שזה היה בדרך, עצרנו שנית במפרץ הקסום עליו כבר סיפרתי, לרחצה נוספת

בהזדמנות זו אני מוצא לנכון להזהיר את המגיעים לסימי – מסעדת הדגים מאנוס – מחירים מחרידים. שילמנו עבור ארוחה אמנם סבירה, אך בהחלט לא מעולה, מחיר כפול מזה ששילמו בקוס עבור ארוחה מעולה...